Renovatie Koepelkerk 1976

De Koepelkerk is in 1976 grondig gerenoveerd en gerestaureerd. De architect was Jan van der Jagt. Lid van onze Koepelkerk.

Grondige renovatie en restauratie

De Koepelkerk is in 1976 grondig gerenoveerd en gerestaureerd. Het fundament werd 1,5 meter uitgegraven en de vloer van de kerkzaal werd 1,5 meter verhoogd. Zo ontstond onder de kerkzaal een groot souterrain dat als ontmoetingsruimte wordt gebruikt. Ook werd de oorspronkelijke tweede galerij weer aangebracht en kwamen er in de buitenring beneden kleinere vertrekken die als vergaderruimtes worden gebruikt.

Restauratie 2013-2014

In 2013 -2014 is de Koepelkerk opnieuw gerestaureerd; tijdens deze restauratie zijn de vergaderruimtes weer afgebroken en is de omloop in ere hersteld!

Klik hier voor meer informatie en foto’s

Architect van de verbouwing in 1976

Architectenbureau Amsterdam, de Gruyter en Van der Jagt heeft de verbouwing in 1976 begeleid. Jan van der Jagt was indertijd lid van onze Koepelkerk gemeente.