Tweede Wereldoorlog

In de Slag om Arnhem liep de Koepelkerk een voltreffer had op, recht boven het orgel. Daar hebben we geen foto’s van …

De slag om Arnhem is één van de bekendste Nederlandse veldslagen uit de Tweede Wereldoorlog. De binnenstad van Arnhem is in 1944 zwaar getroffen door bombardementen. Niet alleen de huidige John Frostbrug maar ook de Koepelkerk werd beschadigd. In de Slag om Arnhem liep de Koepelkerk een voltreffer had op, recht boven het orgel. Toen is ook de bovenste galerij gesloopt. Vergeleken met de Eusebiuskerk en de St. Walburgis is de Koepelkerk tijdens de Tweede Wereldoorlog gespaard gebleven. Na de oorlog is de kerk gerenoveerd en zijn de kenmerkende houten pilaartjes rond de galerij aangebracht. Op de foto hieronder zijn de geluidsboxen uit de jaren 50 mooi te zien.